Workshop ― Kan een klantcentrale marktbenadering beter geïntegreerd worden?

1. Wat is het doel van het project?

Bekaert stelde zich de vraag hoe een klantcentrale marktbenadering beter geïntegreerd kon worden in de werking van de Bekaert Business Units. Dit leidde tot een workshop rond de Customer Experience van een specifieke groep klanten. Deelnemers vertegenwoordigden zowel product management, sales als R&D.

2. Hoe gingen we te werk?

De deelnemers maakten al doende kennis met personas en proefden van hun leefwereld door in groepjes empathy maps te gebruiken. Het uitwerken van een customer journey en het tussentijds delen van verworven inzichten bracht een gezamelijk begrip van de opportuniteiten tot verdieping van de samenwerking die de analyse blootlegde.

Bekaert Schema Customer Centricity

3. Wat hebben we bereikt?

De vertegenwoordigers van verschillende afdelingen kwamen samen tot een beter begrip van de uitdagingen van hun klanten en maakten een aanzet van een nieuwe gezamelijke benadering van hun netwerk binnen de klantenorganisaties.