Onderzoek ― Na het bepalen van het juiste MVP, onderzocht Intent in een tweede fase de gebruikerservaring van de lifetime app.

1. Wat is het doel van het project?

Lifetime is een mobile app waarmee gebruikers herinneringen zoals foto's en filmpjes gegroepeerd kunnen bewaren en - door toevoeging van aangeboden content - verrijken. Met dit tweede gebruikersonderzoek wou Bytheway – deel van de Colruyt Group en ontwikkelaar van de app - begrijpen hoe de app overkomt bij haar doelgroep.

2. Hoe gingen we te werk?

In groepsgesprekken met mogelijke gebruikers ging Intent eerder al na of en in hoeverre Lifetime een reële gebruikersvraag zou invullen en welke criteria belangrijk waren bij het bepalen van een MVP.

In deze 2de fase volgde Intent enkele gezinnen terwijl ze de Lifetime app gebruikten en vroeg hen naar hun reële bevindingen. Het aftoetsen van gevoeligheden en noden van gebruikers verzekert het succes van de nieuwe applicatie.

Lifetimebevraging
Cardsotinglifetime

3. Wat hebben we bereikt?

Door deze tweede bevraging kan het Lifetime team duidelijk aantonen dat de eerste versie van de applicatie enthousiast onthaald wordt door haar doelgroep. De reacties van de gebruikers tonen aan wat voor hen de hoofdfunctie van de app is en welke features verfijnd moeten worden.

De feedback leverde gegronde motivatie én ideeën voor belangrijke aanpassingen, met daaraan gekoppeld een nieuwe projectopbouw en budgettering naar de directie toe.